«Εγώ είμαι το ποτάμι»

Μία ιστορία που διάβασα κάποτε.

« […] Βρισκόμουν στην έρημο του Μεξικού. Πήγαινα με το αυτοκίνητο, και από μακριά είδα κάτι που έμοιαζε με ινδιάνικο καπέλο πεσμένο στην άμμο.

Σταμάτησα και πλησίασα. Κάτω από το καπέλο, σ’ έναν ρηχό λάκκο που είχε σκάψει στην άμμο για να προφυλαχτεί από τον άνεμο, καθόταν ένας γέρος Ινδιάνος.

Είχε μπροστά του ένα ξύλινο γραμμόφωνο με βαθουλωμένο, γδαρμένο χωνί. Ο γέρος γύριζε συνεχώς τη μανιβέλα (φαίνεται, το γραμμόφωνο δεν είχε ελατήριο) κι έπαιζε ένα δίσκο -είχε μόνο ένα δίσκο- τόσο γρατσουνισμένο, που δεν είχε μείνει ίχνος από τα αυλάκια του. Από το χωνί έβγαινε ένας βραχνός θόρυβος, τριξίματα και συγκεχυμένα ξέφτια του λατινοαμερικάνικου τραγουδιού «Rio Manzanares dejeme pasar» («Ποταμέ Μανθανάρες, άφησέ με να σε περάσω»).

Παρόλο που τον χαιρέτησα και στεκόμουν από πάνω του πολλή ώρα, ο γέρος δεν μου έδινε καμία σημασία.

«Πατέρα», είπα τελικά, «εδώ δεν υπάρχει κανένα ποτάμι».

Ο γέρος σιωπούσε.

«Γιε μου», είπε ύστερα από λίγο, «εγώ είμαι το ποτάμι, και δεν μπορώ να περάσω τον εαυτό μου».

Δεν είπε τίποτα παραπάνω, μόνο συνέχισε να γυρίζει τη μανιβέλα και ν’ ακούει τον δίσκο […]».

Ρίσαρντ Καπισίνσκι, Ο Πόλεμος Του Ποδοσφαίρου, Αθήνα, εκδόσεις Μεταίχμιο, 2002, σελ. 232-233.

Νομίζω ότι το τραγούδι που αναφέρεται στην ιστορία είναι αυτό:

Leave a Reply

