Ένας μήνας δίχως Αλβιώνα…

Ανέφελος ήταν ο ουρανός, και ο ήλιος έλαμπε πάνω από το συνήθως μουντό Stoke. Έτσι ήταν ο καιρός, όταν, πριν από ένα ακριβώς μήνα (11 Ιουνίου 2008), έφευγα από την Αγγλία, αφήνοντας πίσω μου ένα κεφάλαιο ζωής, διάρκειας κοντά στους 8 με 9 μήνες συνολικά.

Δεν ξέρω τι ήταν αυτό που έδεσε το νου μου με το μέρος αυτό. Το έχω πει σε πολλά άτομα, δε θυμάμαι αν το ΄χω γράψει και σε τούτο το blog: αν ήμουν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος της Αγγλίας (π.χ., σε καμιά μεγαλούπολη), μπορεί να μην ήταν το ίδιο.

Νιώθω μέσα μου τυχερός. Κι ας μην γύρισα ολόκληρο το Stoke, όπως λίγο πολύ ήθελα, νιώθω ότι αυτή η πόλη πλέον μόνο φίλους μου φέρνει στο νου, και μόνο ευχάριστες αναμνήσεις (παρ΄ ότι είχαμε και ολίγα άσχημα επί αγγλικής παραμονής). Όπως και όλη η παραμονή μου επί αγγλικού εδάφους.

Κυρίως, αυτό που μου άρεσε περισσότερο, ήταν το άνοιγμα των οριζόντων, που πιστεύω ότι συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους που βγαίνουν έξω και ζουν λίγο (ή πολύ) μακριά από την πατρίδα τους. Εάν είσαι προκατειλημμένος και δεν αφήνεις τον εαυτό σου να εξερευνήσει, τότε πιστεύω ότι έχεις λάθος. Μπορεί να είναι παράξενοι οι άλλοι άνθρωποι, ή ο τόπος τους, ή ότι άλλο, αλλά μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα γνωρίζοντάς τους, και να ανακαλύψεις κοινά σημεία. Αυτή είναι, άλλωστε, και η όλη μαγεία του να ζεις εκτός πατρίδας: δεν πας μόνο για να σπουδάσεις κάτι – πας και για να ζήσεις…

Και, μια που είπαμε και για σπουδές, αλίμονο αν δεν έλεγα ότι σκέπτομαι πόσο πολύ με βοήθησε η παραμονή μου στην Αγγλία να μάθω 5 πράγματα γύρω από το αντικείμενο που σπούδασα, βέβαια! Και δεν μου κακοφαίνεται καθόλου, αν κάποια στιγμή με δεχτεί η Αγγλία πίσω και για δουλειά, κιόλας… Γιατί όχι;

Το πιο ωραίο, όμως, που κρατάω από όλους αυτούς τους μήνες παραμονής σ΄ εκείνον τον τόπο, είναι ότι, αν αποφασίσω να ξαναπάω εκεί, μόνο φίλοι θα με περιμένουν! Και ένας τόπος που μ΄ αρέσει, άνθρωποι που γνώρισα εκτός σχολής και έγιναν φίλοι μου, ένας καιρός όχι τόσο φιλόξενος, αλλά που τον συνήθισα, τελικά, και, βέβαια, το φαϊ – παρά τα στερεότυπα, δεν ήταν τόσο κακό! Ας μην υπερβάλλουμε…

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, ίσως το Σεπτέμβρη να ανέβω για λίγο καιρό στην Αγγλία, ξανά, να δω τους φίλους μου και να πάρω το πτυχίο μου (αν γίνεται να μου το δώσουν).

Πώς και πώς περιμένω να ξαναδώ την Αλβιώνα…

Leave a Reply

