Αναδημοσίευση…

Σήμερα, θα δανειστώ. Ένα κείμενο που μου άρεσε πολύ…

Ένα γκολ του Σανφιλίππο

Αγαπητέ Εντουάρντο

Τις προάλλες ήμουν στο “Carrefour”, εκεί που άλλοτε ήταν το γήπεδο της Σαν Λορένσο. Ήμουν μαζί με τον Χοσέ Σανφιλίππο, τον ήρωα των παιδικών μου χρόνων, που υπήρξε πρώτος σκόρερ της Σαν Λορένσο επί τέσσερις συνεχείς αγωνιστικές περιόδους. Περπατούσαμε ανάμεσα στις γόνδολες, περιτριγυρισμένοι από κατσαρόλες, τυριά και πλεξούδες από λουκάνικα. Ξαφνικά, ενώ πλησιάζαμε στα ταμεία, ο Σανφιλίππο ανοίγει τα χέρια του και μου λέει: “Φαντάσου, εδώ κάρφωσα τον Ρόμα, σ΄ εκείνον τον αγώνα με τη Μπόκα“. Προσπερνάει μια χοντρή, που σέρνει ένα καροτσάκι γεμάτο με μπριζόλες, κονσέρβες και λαχανικά, και λέει: “Ήταν το πιο γρήγορο γκολ που μπήκε ποτέ“.

Συγκεντρωμένος, σαν να περίμενε την εκτέλεση ενός κόρνερ, μου διηγείται: “Είπα στο νούμερο πέντε, που εκείνη τη μέρα έπαιζε για πρώτη φορά στην πρώτη ομάδα: Μόλις αρχίσει ο αγώνας, στείλε μου μια μπαλιά μέσα στην περιοχή. Μη θυμώνεις, δεν πρόκειται να σε εκθέσω. Εγώ ήμουν μεγάλος και αυτός πιτσιρικάς. Καπντεβίγια ονομαζόταν, φοβήθηκε και σκέφτηκε: να δούμε αν θα τα καταφέρω”. Και αμέσως ο Σανφιλίππο μου δείχνει ένα σωρό από βαζάκια μαγιονέζας και φωνάζει: “Εκεί την έστειλε!”. Ο κόσμος μας κοίταζε αμήχανα. “Η μπάλα έπεσε πίσω από τους κεντρικούς αμυντικούς, έτρεξα, μου ξέφυγε προς στιγμή προς τα εκεί, εκεί που είναι το ρύζι, βλέπεις;”, και μου δείχνει την κάτω σειρά ραφιών, και ξαφνικά τρέχει σαν λαγός, παρά το μπλε κοστούμι και τα λουστρίνια που φορούσε. “Την τσίμπησα και μπουμ!”. Εκείνη τη στιγμή έκανε ένα αριστερό σουτ. Όλοι στραφήκαμε προς τα ταμεία, εκεί όπου τριάντα χρόνια πριν ήταν η εστία, και νομίσαμε ότι η μπάλα πήρε ύψος και μπήκε γκολ, εκεί ακριβώς που είναι οι μπαταρίες ραδιοφώνου και τα ξυραφάκια. Οι πελάτες και οι κοπέλες των ταμείων ξεσπούν σε χειροκροτήματα. Εγώ είμαι έτοιμος να κλάψω. Ο Χοσέ Σανφιλίππο είχε ξαναβάλει εκείνο το γκολ του 1962, μονάχα για να μπορέσω να το δω.

Οσβάλντο Σοριάνο

Εντουάρντο Γκαλεάνο, Τα χίλια πρόσωπα του ποδοσφαίρου, Αθήνα, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, 1998, σελ. 165-166.

3 comments on “Αναδημοσίευση…

  1. Έχω ακούσει αρκετά αποσπάσματα (από το ραδίοφωνο)από αυτό το βιβλίο και μπορώ να πω ότι μου άρεσαν όλα πολύ! (κ αυτό είναι άξιο απορίας κ.πρόεδρε)

  2. Πρόκειται για ένα βιβλίο που μιλάει για ποδόσφαιρο, γραμμένο από έναν αυθεντικό ποδοσφαιρόφιλο και καλό δημοσιογράφο!!!
    Και είναι αυτή η αγάπη για τη μπάλα, που τον κινεί να γράψει ποιητικά: βλέπει το ποδόσφαιρο ως αυτό που είναι. Ένα παιχνίδι, που προσφέρει χαρά, συγκίνηση, λύπη, όλα τα συναισθήματα αυτά!!!
    Γι΄ αυτό, λοιπόν, και χρησιμοποιεί έντονα φορτισμένη γλώσσα, ο Γκαλεάνο!
    Είδες λοιπόν; Μπορεί κάποιος να γράψει για το ποδόσφαιρο, δίχως να σε κάνει να βαρεθείς!!!🙂

Leave a Reply

