14 Φεβρουαρίου…

…κι όσοι αγαπάτε, καλά να πάθετε, όπως διάβασα σε μήνυμα μιας κοπέλας στο Facebook!!!

Μέρα του Αγίου Βαλεντίνου, λοιπόν, σήμερα. Ενός Αγίου που, προσωπικά, δεν έχω ψάξει και δε γνωρίζω εάν ανήκει στο Ορθόδοξο Εορτολόγιο. Μάλλον όχι. Ανέκαθεν, όμως, κάτι άλλο με βασάνιζε: λένε ότι η μέρα αυτή είναι η μέρα της γιορτής των ερωτευμένων. Ωραία. Άρα, γιορτάζουν μόνο τα ζευγάρια, ή και όλοι όσοι είναι ερωτευμένοι, αλλά μόνοι; Εγώ πάντα “ναι” έλεγα, διότι, ασφαλώς, βρισκόμουν στη δεύτερη κατηγορία!!!

Συμφωνώ με όλους εκείνους που λένε ότι αυτή η “γιορτή” είναι μια χαζή γιορτή. Μια εμπορευματοποιημένη γιορτή, αν προτιμάτε. Αλήθεια είναι. Όπως επίσης συμφωνώ και μ΄ εκείνους που λένε ότι “η αγάπη γιορτάζει (ή πρέπει να γιορτάζει) όλο το χρόνο, όχι μόνο μια μέρα“. Σωστό κι αυτό. Κακά τα ψέματα, όμως, πιστεύω επίσης ότι, μια μέρα σαν κι αυτή, δε θες να ΄σαι μόνος. Κάτι το κλίμα που ΄χει επιβληθεί για μια τέτοια περίσταση (απ΄ τα μέσα, τους εμπόρους, κλπ), κάτι και τα τόσα ζευγαράκια που βλέπεις στο δρόμο, άλλα συνεπαρμένα απ΄ την περίσταση κι άλλα που απλώς την εκμεταλλεύτηκαν για να (ξανα)βρεθούν, κι έχεις τον εαυτό σου (εάν είσαι μόνος) στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού (ιδίως εάν “ψάχνεσαι” και δε βρίσκεις, κιόλας..)!

Από την άλλη, μπορείς και να τα αγνοήσεις όλα αυτά. Εγώ π.χ., θα πει ένας, θέλω, εάν βρω κοπέλα, να τη βρω μετά τη μέρα τη σημερινή. Διότι υπάρχει και η άλλη πλευρά: ξέρεις τι είναι τόσα πολλά έξοδα, τη σημερινή μέρα; Λουλουδάκια, σοκολατάκια, αρκουδάκια (άλλοι θα προτιμήσουν ένα στρινγκ..), φαϊ σε εστιατόριο, έξοδο στα μπουζούκια, κλπ; Τι λες καλέ; Δεν είμαστε καλά, που θα δώσω ΄γω ένα σκασμό λεφτά για “τον Άγιο Βαλεντίνο” και την ανόητη γιορτή του.

Το θέμα είναι, σε ποια απ΄ τις δύο πλευρές του νομίσματος τελικά βρίσκεσαι.. Εγώ παραθέτω και τις δύο απόψεις.

Πάντως, εγώ είμαι περίεργος τύπος. Ταυτίζομαι και με τις δύο απόψεις. Ναι μεν απαξιώ να ασχοληθώ με το όλο πνεύμα της γιορτής, αλλά, από την άλλη, θα μου καλάρεσε να ΄χα ένα κοριτσάκι τώρα. Μπορεί να μοιάζει με φάση-αντίφαση, αλλά δεν είναι – διότι η ανάγκη για μια καλή σχέση υπάρχει σ΄ όλους μας, δεν είναι προϊόν της ημέρας αυτής. Η μέρα αυτή απλώς ενισχύει, δε δημιουργεί το συναίσθημα.

Άσε που φοβάμαι ότι, αν πήγαινα την κοπέλα μου στο εστιατόριο, θα έπαιρνα όλα τα ακριβά πιάτα και στο τέλος θα της ζήταγα να… τσοντάρει στο λογαριασμό!!! Μ΄ έχω ικανό για κάτι τέτοιο!🙂 Πάντως, όσοι σήμερα “γιορτάζουν”, εύχομαι να περάσουν καλά (και ιδίως τα αγόρια να μην ξεχάσουν ότι σήμερα είναι αυτή η ηλίθια γιορτή: ξέρετε πόσο σπαστικές μπορούν να γίνουν οι κοπέλες; “Ορίστε, ξέχασες τι μέρα είναι σήμερα, δε μ΄ αγαπάς, δε με σκέπτεσαι“, κλπ, τα γνωστά..). Θα έρθει και για μας μια Κυριακή, που λέει και το τραγούδι..

Και θα κλείσω το σημερινό ποστ, κάνοντας ένα μικρό αφιέρωμα, σε στίχους (ελληνικών τραγουδιών, αποκλειστικά) και ατάκες που ταιριάζουν με το πνεύμα της ημέρας. Έτσι, να κάνουμε και κάτι χρήσιμο. Συμβουλές, δε θα δώσω, παρά μόνο στο τέλος!!!

10 στίχοι για την ημέρα

1. “Άι της αγάπης μαχαιριά…” (Του Έρωτα, Αφοί Κατσιμίχα)

2. “Μα εκεί προς το μέρος σου λάμπει ένα φως, που δείχνει πώς είσαι ο προορισμός” (Ο προορισμός, Φοίβος Δεληβοριάς)

3. “Πάλι στη σκέψη της τρελής, με βρήκε τ΄ άστρο της αυγής, ξενυχτισμένο” (Στη σκέψη της τρελής, Γεράσιμος Ανδρεάτος)

4. “Σταμάτησε του ρολογιού τους δείκτες, τώρα που είμαστ΄ αγκαλιά” (Σταμάτησε του ρολογιού τους δείκτες, Ρένα Κουμιώτη)

5. “Και στο διάβολο πουλάω την ψυχή μου, εγώ, για να βρεθώ, απόψε τυλιγμένος στου κορμιού σου το βυθό” (Ημερολόγιο, Συνήθεις Ύποπτοι)

6. “Σ΄ αγαπώ γι΄ αυτό το μέτρο το σωστό, που ανάμεσά μας, ακροβατεί πότ΄ από ΄δω, πότ΄ από ΄κει στη θάλασσά μας” (Σ΄ αγαπώ, Σωκράτης Μάλαμας)

7. “Το καλοκαιράκι, στην ακρογιαλιά, μέσα στο νεράκι, πλέουμ΄ αγκαλιά” (Καλοκαιράκι, Νίκος Πορτοκάλογλου)

8. “Ζηλεύω όποιον της μιλά, και όποιον την κοιτάει, μα πιο πολύ ζηλεύω, εκείνον π΄ αγαπάει, σαν τρέμει το κορμάκι της και σαν λιποθυμάει” (Μια βραδυά στο λούκι, Αφοί Κατσιμίχα)

9. “Έρωτά μου ανεπανάληπτε, κι απίθανε, κι αγάπη ωραία, ήταν όνειρο τα βράδυα που μας ήρθανε, γιατ΄ ήταν λαθραία” (Έρωτά μου ανεπανάληπτε, Τζένη Βάνου)

10. Και, όλο το ποίημα-τραγούδι “William George Allum” (Θάνος Μικρούτσικος – Νίκος Καββαδίας). Από τα πιο συγκλονιστικά τραγούδια, με θέμα τον έρωτα.

10 ατάκες διασήμων για την ημέρα

1. “Η αγάπη αποτελείται από μια ψυχή που κατοικεί σε δύο σώματα” (Αριστοτέλης)

2. “Το φιλί είναι ένα όμορφο κόλπο που σχεδίασε η φύση, για να σταματούν οι λέξεις όταν τα λόγια είναι περιττά” (Ίνγκριντ Μπέργκμαν)

3. “Δεν την αγαπάς επειδή είναι όμορφη, είναι όμορφη γιατί την αγαπάς” (Άγνωστος)

4. “Μία λέξη μας απελευθερώνει από όλο το βάρος και τον πόνο στη ζωή. Και αυτή η λέξη είναι Αγάπη” (Σοφοκλής)

5. “‘Αραγε αγάπησε ποτέ η καρδιά μου έως τώρα; Τώρα που βρίσκεται αυτή μπροστά μου.. Ποτέ δεν γνώρισα την αληθινή ομορφιά έως αυτή τη νύχτα” (Από το έργο Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ).

6. “Η ζωή μας έμαθε ότι αγάπη δεν είναι να κοιτάζει ο ένας τον άλλον, αλλά να κοιτάζουν και οι δύο προς την ίδια κατεύθυνση” (Αντουάν ντε Σαιν Εξυπερύ)

7. “Το να αγαπάς είναι σαν να παίρνεις μια γεύση απ΄ τον Παράδεισο” (Κάρεν Σουντ)

8. “Η πιο πολύτιμη κατάκτηση στη ζωή ενός άντρα, είναι η καρδιά μιας γυναίκας” (Γιοσάια Χόλλαντ)

9. “Η αγάπη δεν είναι αυτή που κάνει τον κόσμο να γυρίζει, η αγάπη είναι αυτή που δείνει στην περιστροφή αξία” (Ελίζαμπεθ Μπράουνινγκ)

10. “Μόνο η αγάπη μπορεί να μας κάνει να δούμε συνηθισμένα πράγματα, με έναν ασυνήθιστο τρόπο” (Γκραμπ Κέρισεν)

Κι ένα ανέκδοτο για το τέλος:

Για να κάνεις οικογένεια, πρέπει, πρώτον, να βρεις μια γυναίκα να κάνει όλες τις δουλειές του σπιτιού, και να ΄χει και μια δουλειά. Δεύτερον, πρέπει να βρεις μια γυναίκα που να μπορείς να βασιστείς, και να μην ψεύδεται. Τρίτον, να βρεις μια γυναίκα να σε κάνει να γελάς. Τέταρτον, να βρεις μια γυναίκα που να τρελαίνεται να κάνετε έρωτα. Και, πέμπτον, οι τέσσερις προηγούμενες γυναίκες να μη γνωρίζονται μεταξύ τους!!!

Χρόνια σας πολλά!!!

(κι όσο για μας, υπάρχει ελπίδα;…)

2 comments on “14 Φεβρουαρίου…

  1. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΣΤΙΧΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΡΑ ΑΥΤΗ, ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΩ ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΜΟΝΗ, ΕΙΤΕ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΦΙΛΟΥ, ΕΙΤΕ ΛΟΓΩ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ… ΟΛΑ ΜΕΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΩΡΓΗ! ΔΕΝ ΔΙΝΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ.. ΠΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΑ ΣΤΙΧΑΚΙΑ ΜΑΣ…

    “Κι έτσι για πάντα 8α σαλπάρω στην πλάτη του δικού σου ανέμου,
    σαν νασουν όρκος θα σε πάρω που δεν θα πάταγα ποτέ μου..”
    Βασίλης Παπακωνσταντίνου

    “Μέσα μου βλέπω πυρκαγιές και μαύρα σχέδια
    όμως σε θέλω μ’ ένα πάθος χαρτοπαίκτη”
    Δ. Μητροπάνος

    “Για τον έρωτα σου σβήνω,
    σ΄αγαπώ και τι θα γίνω, τι θα γίνω”
    Νησιώτικο

    “εδώ μπροστά σου χρόνια ασάλευτος να μένω
    ως να μου γίνεις μοίρα, θάνατος και πέτρα”
    Νίκος Καββαδίας

    “Είναι νωρίς ακόμη μες στον κόσμο αυτό αγάπη μου
    Να μιλώ για σένα και για μένα”
    Οδ. Ελύτης

  2. Σίγουρα όλα στο μυαλό μας είναι, dorothea.. Επηρεάζεσαι και από γύρω, όμως! Όσο να ΄ναι…
    Όσο για τα στιχάκια σου, εξαιρετικά.
    Ευχαριστώ!!!

Leave a Reply

