40 μέρες και 40 νύχτες..

Σας θυμίζει κάτι ο τίτλος του σημερινού post; Αν είστε κινηματογραφόφιλοι, μάλλον θα απαντήσετε θετικά. Η ομότιτλη ταινία εκείνη (με πρωταγωνιστή τον Τζος Χάρτνετ, παραγωγής 2002) πραγματευόταν την προσπάθεια ενός νεαρού να μην έχει καθόλου σεξουαλικές επαφές για 40 μέρες, την περίοδο, δηλαδή, αυτού που οι Άγγλοι (Καθολικοί) ονομάζουν Lent και εμείς οι Έλληνες (Ορθόδοξοι) Σαρακοστή – αμφότερα το Lent και η Σαρακοστή τοποθετούνται, φυσικά, πριν απ΄ το Πάσχα, κι έχουν ακριβώς τον ίδιο σκοπό: τη νηστεία και την προσευχή, πριν το θαύμα της Ανάστασης του Κυρίου, θανάτω θάνατον πατήσας.

Εκτός του ότι, λοιπόν, απορώ εάν οι Έλληνες παπάδες τελούν “εν νηστεία και προσευχή” (έχετε δει τις κοιλάρες τους;..), σας πληροφορώ ότι το Lent έχει ήδη αρχίσει, εδώ στην Αγγλία. Κάθε ένας λοιπόν απ΄ τους φίλους μου, εδώ, ατομικά, παίρνει την εξής απόφαση: αποφασίζει, για 40 μέρες, να μην κάνει κάτι συγκεκριμένο. Ένας απ΄ αυτούς, π.χ., αποφάσισε για 40 μέρες να μην πίνει καθόλου τσάι ή καφέ. Μια άλλη φίλη μου αποφάσισε να κόψει το αλκοόλ για 40 μέρες. Ο τύπος εκείνης της ταινίας, όπως είδαμε, αποφάσισε να μην κάνει σεξ για 40 μέρες. Και πάει λέγοντας..

Έπρεπε, λοιπόν, κι εγώ, να αποφασίσω. Όπερ και εγένετο: αποφάσισα να σταματήσω να λέω και να κάνω βλακείες για 40 μέρες!!! Ήταν μια απόφαση περισσότερο.. πνευματική, όπως βλέπετε, και όχι υλιστική. Στο αμέσως επόμενο λεπτό, βέβαια, ξανάρχισα να λέω αστειάκια και να πετάω ατάκες μέσα στο Newsroom, οπότε έσπασα αμέσως τον όρκο μου.. Τι να γίνει; Άλλωστε, ποτέ δεν πίστευα ότι με μερικές μέρες νηστεία, πνευματική ή υλική, θα γίνει κανείς καλύτερος. Σημασία έχει όλο το χρόνο να τα κάνεις αυτά – να είσαι εγκρατής, όχι μόνο στο φαϊ ή στο ποτό, κλπ, αλλά και στο πνεύμα: να μην είσαι κακός άνθρωπος, να μη λες ψέματα, να μην κλέβεις, κλπ. Αυτό είναι άλλωστε και το νόημα της νηστείας και προσευχής.

Και θυμήθηκα, λοιπόν, που κάποτε συζητούσαμε με τους φίλους μου, όταν ακόμα ήμουν στην Ελλάδα, ένα βράδυ, στο αυτοκίνητο ενός απ΄ αυτούς σε μια μονοήμερη προς Τρίπολη.. Η ερώτηση που ΄χε πέσει τότε στο… σαλόνι του αυτοκινήτου, ήταν “Τι θα θέλατε ν΄ αλλάξετε στον χαρακτήρα σας;”! Κι ο καθένας κατέθετε την άποψή του. Κι εγώ, είπα ακριβώς αυτό το ίδιο, που αποφάσισα να κόψω κατά τη διάρκεια του αγγλικού Lent: να σταματήσω τις βλακείες. Να σταματήσω να λέω και να κάνω πράγματα που είναι ανόητα. Βλακώδη. Γελοία. Αυτό ήθελα να αλλάξω, τότε, στο χαρακτήρα μου, και μερικά ακόμα (π.χ. να εξετάζω πιο προσεκτικά ορισμένα πράγματα).

Από την άλλη, όμως, σκέφτηκα: είναι δυνατόν για ένα γεννημένο παλιάτσο, όπως εγώ, να σταματήσει τις βλακείες (και εννοώ τις καλοπροαίρετες βλακείες, τα αθώα αστεία που φέρνουν γέλιο στους γύρω, κι όχι, φυσικά, την κακογουστιά και το κρύο χιούμορ – ποτέ δε μου ταίριαξαν αυτά, θέλω να πιστεύω..); Είναι δυνατόν, για ένα τύπο, που πάντα θέλει να βλέπει τους γύρω του να γελούν, να σταματήσει να κάνει ή να λέει διάφορα; Είναι δυνατόν για ένα τύπο που πάντα θέλει να κάνει και να λέει αστεία πράγματα, να κόψει, έστω και για 40 μέρες, ή για μια ζωή ολόκληρη, τις πλάκες, τα χωρατά και τις πάσης φύσεως και λογής ενέργειες που φέρνουν χαμόγελο στο πρόσωπο των γύρω του; Για πολλούς, αυτά θεωρούνται βλακείες. Γι΄ αυτό και τα ανέφερα ως τέτοια. Μερικοί δεν τα εκτιμούν. Δεν εκτιμούν, π.χ., μια ατάκα χιουμοριστική, ενώ η κατάσταση γύρω είναι σοβαρή. Εγώ πιστεύω ότι ακόμα και όταν όλα είναι τραγικά, πάντα υπάρχει χώρος για λίγο χιούμορ. Ε, μερικοί δεν το πιστεύουν. Όπως δεν πιστεύουν και άλλα πράγματα..

Στα σοβαρά, βέβαια, οφείλω να είμαι (και είμαι) σοβαρός. Δεν είναι όλα πλάκα στη ζωή..

Επειδή όμως μου είναι πρακτικώς αδύνατο να σταματήσω να λέω και να κάνω αστειότητες, μόνο και μόνο για να φέρνω χαμόγελα στα γύρω μου πρόσωπα, νομίζω ότι, τελικά, θα τον πατήσω τον όρκο μου. Δε θα “νηστέψω” για 40 μέρες τη χιουμοριστική διάθεσή μου. Πιο εύκολο μου είναι να νηστέψω τα αυγά ή το αγγλικό custard, παρά την έμφυτη διάθεση για παντός είδους αστεία και πλάκες!!!

Θέ μου ‘σχώρα με!…

5 comments on “40 μέρες και 40 νύχτες..

  1. 1)Ποιος ορίζει ότι είναι βλακείες;

    2)Σα να φάσκεις κ να αντιφάσκεις … διότι απ τη μια λες πως 2 φορές σου ρθε η επιθυμία να κόψεις τις βλακείες κ απ την άλλη λες πως οι βλακείες σου είναι καλές -κ σκορπάνε ‘χαρά στα παιδικά τους χρόνια ‘(βλέπε πλέισκουλ).

  2. Έτσι είναι.. Αυτή είναι η βασική αντίφαση: να τα σταματήσω, ή να συνεχίζω; Ήταν ένα δίλημμα που είχα και έχω. Δεν είναι φάση-αντίφαση. Πολλοί δεν τα εκτιμάνε. Κυρίως γι΄ αυτό..
    Όσο για το ποιος ορίζει τι είναι βλακεία και τι όχι, συνήθως είναι οι γύρω. Διότι δεν μπορούν να καταλάβουν (εκτός αν εξηγήσεις ο ίδιος) γιατί και πώς κάνεις το κάθε τι..

  3. Ο άνθρωπος που κάνει τους άλλουσ να βλέπουν την αστεία πλευρά των καταστάσεων είναι και πολύ έξυπνος και πολύ προικισμένος. Μακάρι να υπήρχαν πολλοί

Leave a Reply

