FIFA ή Pro;

Πολλές φορές, το μυαλό μας θέλει λίγο να το ξεκουράζουμε. Γι΄ αυτό και το απασχολούμε με τα αρμόδια θέματα (π.χ. πόσα κιλά πήρε το μήνα αυτό η Άντζελα – άλλο αν ορισμένα μέσα δεν το κάνουν απλώς για να μας ξεκουράσουν το νου..). Το σημερινό μου post θα αναλωθεί σε ένα ευτελές θέμα, όπως είναι αυτό που δηλώνει ο τίτλος: FIFA ή Pro Evolution; Και αναφέρομαι, φυσικά, στους δύο γνωστούς εξομοιωτές ποδοσφαίρου (soccer simulators), κοινώς “ποδοσφαιράκια”, που χρόνια τώρα, μέσω των οθονών των υπολογιστών ή των Playstation, απασχολούν τους νεολαίους και τα παιδιά (στην δεύτερη αυτή κατηγορία ανήκω κι εγώ).

Ορμώμενος από εδώ, μου δόθηκε το έναυσμα, επιτέλους, να γράψω γι΄ αυτό το ζήτημα. Είναι κάτι που ήθελα καιρό να κάνω. Θα ξεκινήσω, λοιπόν, την ενασχόλησή μου με το θέμα, με την εξής παραδοχή: τα δύο αυτά ποδοσφαιράκια αποτελούν, ως σειρές, ότι τελειότερο έχει να επιδείξει ο τομέας των προσομοιωτών ποδοσφαίρου τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτό άλλωστε εκτίμησαν και οι καταναλωτές, και τα αγοράζουν (ορισμένοι) ανελλιπώς. Το ερώτημα (και βασικό θέμα του κειμένου) είναι, ποιο είναι καλύτερο: το FIFA ή το Pro (σ.σ. εδώ στην Αγγλία, το λένε “Pro Evo“, “Προ Ίβο“, όχι απλώς “Προ” που το λέμε εμείς);

Εγώ τάσσομαι απερίφραστα και ανοικτά υπέρ του FIFA. Από πάντα είχα την τάση αυτή, και πάντα υπερασπιζόμουν, στις αντίστοιχες προφορικές “ελαφρές” συζητήσεις, το αγαπημένο μου παιχνίδι. Βεβαίως, για να πιάσουμε και την άλλη πλευρά των πραγμάτων, εννοείται ότι έπαιξα Pro, και μάλιστα το διασκέδασα, ομολογώ με παρρησία.

Δεν αλλάζω με τίποτα το FIFA, όμως. Και οι λόγοι για τους οποίους (θα) προτιμώ το FIFA, είναι καθαρά συναισθηματικοί. Το FIFA είναι το πρώτο παιχνίδι που απέκτησα, μετά από ένα (παμπάλαιο, με σημερινά δεδομένα) shoot ’em up, το 1997. Και, δίχως υπερβολή, μεγάλωσα μαζί του. Όσο αυτό εξελισσόταν, παράλληλα με το Pro από ένα σημείο και μετά, εγώ ακολουθούσα. Θυμάμαι ότι, πάντα, από το 1997 και έπειτα, κάθε Χριστούγεννα ζητούσα πάντα το νέο FIFA! Πιστεύω ότι είναι μια φυσιολογική εξέλιξη: απ΄ τα Playmobil στο FIFA. Η εισβολή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στα σπίτια μας, άλλωστε, τότε, βρισκόταν σε αλματώδη πρόοδο. Επειδή, λοιπόν, μεγάλωσα με το παιχνίδι αυτό, και σταμάτησα να το αγοράζω μόλις το 2005 (με ένα ενδιάμεσο διάλειμμα το 2000, αφού τότε δεν αγόρασα το FIFA 2001), θεωρώ ότι είναι το καλύτερο. Δεν θέλω να πιάσω τεχνικά ζητήματα (καλύτερο gameplay, γραφικά, κλπ), διότι, έτσι όπως έχουν εξελιχθεί αμφότερα τα παιχνίδια αυτά, είναι αστείο να μιλάμε για ποιο είναι καλύτερο τεχνικά. Σε μερικούς τομείς, ομολογώ, το Pro υπερέχει: ιδίως στην ευκολία με την οποία βάζεις γκολ. Στο FIFA, έτσι και ανακαλύψεις το “κουμπί” του, σκοράρεις τακτικά. Στο Pro πρέπει να “σκιστείς” αρκετά περισσότερο. Κι είναι ένα επιχείρημα, αυτό, των υπερμάχων του Pro εναντίον του FIFA.

Ε και;

Νομίζω ότι στη δική μου περίπτωση, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Εδώ μιλάμε για ένα παιχνίδι με το οποίο μεγάλωσα.. Είναι σαν το αρκουδάκι που ΄χεις μικρός!!! Και, εάν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι με έμπασε, με τον τρόπο του, στον κόσμο του ποδοσφαίρου (έμαθα πώς παίζεται το Μουντιάλ, μέσα απ΄ το FIFA 98, π.χ.!), ενώ παράλληλα μου προσέφερε άπειρες ώρες διασκέδασης επειδή, ακριβώς, προσέφερε πολλά ως παιχνίδι (έφτιαχνες δική σου λίγκα, δικούς σου παίκτες, διοργανώσεις, από ένα σημείο και μετά έβγαινες και στην Ευρώπη στα “στάνταρντ” πρωταθλήματα του παιχνιδιού, στοιχείο που το ΄κανε πολύ καλό, κλπ..). Πράγματα που με ευχαριστούσαν!! Δημιούργησα άπειρες διοργανώσεις στα FIFA, ενώ τελειοποίησα και το… σχολιασμό μου, μιας και πάντα σχολίαζα, ει δυνατόν, εγώ τους αγώνες μου, από ένα σημείο και μετά!!!

Θα παραδεχθώ ότι δεν έδωσα στο Pro μια ευκαιρία. Να το αγοράσω, π.χ., να το εγκαταστήσω, να παίξω, να δω τι λέει, τέλος πάντων. Αυτό είναι γεγονός. Θεωρώ, όμως, ότι με την πληθώρα επιλογών των FIFA, καθώς και λόγω του ψυχικού δεσίματός μου με το παιχνίδι αυτό, δεν υπήρχε περιθώριο επιλογής.

Σήμερα, μετά από τόσα χρόνια παρέα με το FIFA, δε θα ΄λεγα όχι στην αγορά ενός Pro!!! Υπό προϋποθέσεις, φυσικά.. Δε νομίζω ότι θα το κάνω ποτέ, άλλωστε δεν έχω πια και τόσο χρόνο για να παίζω ηλεκτρονικά, όσο είχα παλαιότερα. Και αυτός ο χρόνος όλο και θα λιγοστεύει, εικάζω.

Όπως και να ΄χει, όμως, εγώ ψηφίζω δαγκωτό… FIFA!!!

4 comments on “FIFA ή Pro;

  1. Θα συμφωνήσω με το κείμενο, και συγκεκριμένα FIFA ’98 !!! Το πρώτο μου παιχνίδι στον Υπολογιστή… Μ εκείνο το φοβερό Song 2 νομίζω…

    Από την άλλη βέβαια…

    “απ’το σπίτι δεν θα βγω,
    πίνω μπάφους και παίζω προ…”

  2. Δε θα διαφωνήσω, ιδίως με το τραγουδάκι των Locomondo!!! Άλλωστε, η τρέλα με τα ποδοσφαιράκια είναι μία, παρά τις παραλλαγές τους!!!
    Η αγάπη μου, όμως, για το FIFA, είναι σαν το τραγούδι των Blur, το Song 2: εκρηκτική!!! Το ποδοσφαιρικότερο soundtrack μακράν, και το καλύτερο όλων των FIFA!!!

  3. Εγώ δεν έχω αποφασίσει ακόμα ποιο από τα δύο είναι καλύτερο…Το Pro είναι βέβαια πιο ρεαλιστικό, αλλά το Fifa το έχω συνηθίσει πια…Πάντως, ακόμα δεν ξέρω αν τα Χριστούγεννα θα πάρω το PES 8 ή το Fifa 2008…

  4. @ Stranger: Κοίτα, Stranger, κατέβασα το demo του FIFA 2008. Δε θα ΄λεγα ότι είναι κακό – τουναντίον. Είδα, από την άλλη, και το Pro 8.
    Ανάμεσα στα δύο, προτιμώ το FIFA 08. Κυρίως λόγω γραφικών και ευκολίας στο gameplay.

Leave a Reply

