Έφυγε άλλη μια βδομάδα..

Σήμερα, μετά την προπόνηση μπάσκετ που είχα (με τα παιδιά από την ομάδα, αλλά και άλλους φοιτητές, εκτός ομάδας), πήγα κατ΄ ευθείαν στη λέσχη για φαγητό – τις Παρασκευές, βλέπετε, η λέσχη κλείνει στις 6, όχι στις 6.30. Η προπόνηση τελειώνει 5 η ώρα, αλλά, αγχώδης και (κυρίως) πεινασμένος έτσι όπως είμαι, πάντα πάω μετά την προπόνηση.

Εκεί, όπως προστάζει η ρουτίνα, έδειξα την ειδική κάρτα στην υπάλληλο, για να σημειώσει το σημερινό γεύμα μου.. Αντ΄ αυτού, όπως κάνει πάντα, έσκισε την κάρτα κι έβγαλε την καινούργια κάρτα, αυτή της επόμενης εβδομάδας. Κι έγραψε, πάνω, όπως συνήθως, “Week 6“… Όπως είχε γράψει week 1, 2, 3, κ.ο.κ.

Το μυαλό μου σταμάτησε για μια στιγμή, αλλά ξαναπήρε μπρος αμέσως, διότι ο διπλανός μου ήθελε να ακουμπήσει το δίσκο του πάνω στο τραπεζάκι του ταμείου, κι έπρεπε να κάνω πέρα! Σταμάτησε ο νους μου, όμως, διότι είδα αυτό το “6”, επάνω στην κάρτα..

Όχι, δε θα κάνω δεύτερο απολογισμό του καιρού που είμαι εδώ.. Δε χρειάζεται – πόσα και πόσα πάλι θα ξεχάσω να γράψω! Αυτό που σταμάτησε το νου μου, ήταν ότι συνειδητοποίησα πώς, ούτε λίγο ούτε πολύ, μένουν άλλες 8 βδομάδες για να επιστρέψω στην Ελλάδα.. “Έφυγε άλλη μια βδομάδα“, είπα..

Για πολύ καιρό, ήμουν κι εγώ όπως ήταν η πατρίδα μας, για δεκαετίες ολόκληρες: σε σύγχυση. Όπως εκείνη έψαχνε για χρόνια και χρόνια να βρει τι είναι (Ευρωπαίοι ή Ανατολίτες;..), πού ανήκει (Δύση ή Ανατολή;..), πώς πρέπει να πορευτεί (με τους “μεγάλους” ή αυτόνομα;..), ποια είναι η κουλτούρα της και τι μέρη αυτής πρέπει να προωθήσει (καθρέπτης αυτού, το “καθαρεύουσα ή δημοτική”, σ΄ ένα από τα μεγαλύτερα διλήμματα που είχαμε ποτέ ως έθνος), κλπ, έτσι κι εγώ δεν ήξερα για καιρό τι πρέπει να νιώθω. Βεβαίως, μου αρέσει που είμαι Έλληνας – έχει τόσα πλεονεκτήματα, τόσα πράγματα για τα οποία μπορείς να νιώθεις περήφανος. Πολιτισμό, γλώσσα, καλλιέργεια, προσφορά στο είδος των ανθρώπων, κλπ.. Κι έχει, όμως, και τόσα άλλα, για τα οποία πρέπει να νιώθεις ντροπή: ξεδιαντροπιά, τεμπελιά, κακή νοοτροπία, καιροσκοπισμός, ανοργανωσιά, έλλειψη τσίπας, και πόσα ακόμα.. Προσοχή: αυτά δεν είναι ελληνικά χαρακτηριστικά – είναι νεοελληνικά χαρακτηριστικά, είπα στον εαυτό μου μετά από μελέτη της κατάστασης. Ότι και να ΄ταν, δε μου άρεσε.

Άρχισα να συμπαθώ άλλες χώρες. Τη Φινλανδία, κυρίως – χρόνια ολόκληρα την είχα βάλει στο χάρτη του νου μου (με αφορμή πάλι ένα ποδοσφαιρικό γεγονός: την πρόκριση της HJK Elsinki στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ το 1998-99, πράγμα που με είχε χαροποιήσει, καθότι πάντα είμαι με τους μικρούς και μου αρέσει να προοδεύουν στη μπάλα). Κι όσο διάβαζα γι΄ αυτή, και μάθαινα, έβλεπα συγκλονιστικά πράγματα: τι οργάνωση, τι υψηλό βιοτικό επίπεδο, τι μηδενική ανεργία, τι προοδευτικές αντιλήψεις, τι ησυχία, τάξις και ηθική (Ωχ! Αυτό είν΄ απ΄ άλλο ανέκδοτο!), κλπ. Πράγματα που μου άρεσαν να τ΄ ακούω. Δοκίμασα να πάω με το Erasmus στη Φινλανδία, αλλά, λόγω της παροιμιώδους αργής κίνησης του μυαλού μου, δεν έκανα αίτηση εγκαίρως (η αλήθεια είναι ότι λόγω απόστασης, δίσταζα λίγο, και μου πήραν καιρό τα διλήμματα). Όπως και να ΄χει, παραμένει η Φινλανδία μια χώρα που θέλω να επισκεφτώ. Για να συνδεθώ όμως με τα όσα έγραφα πριν, μου ΄χε περάσει απ΄ το νου να πάω να μείνω εκεί!!! Φευγαλέα.. Πολύ φευγαλέα..

Η πρώτη αγάπη, όμως, ήταν και παραμένει η Αγγλάρα!!! Όχι μόνο διότι είναι οι πατέρες του ποδοσφαίρου (γεγονός το οποίο με έκανε, και είναι αποκάλυψη αυτό, να την θέσω ως πρώτη χώρα προτίμησής μου απ΄ το εξωτερικό!!!), αλλά διότι έχουν πάμπολλα χαρακτηριστικά που τους καθιστούν ένα εξαιρετικά οργανωμένο κράτος (σε βαθμό εκνευριστικής και σπαστικής εντέλειας). Οι Φινλανδοί, βέβαια, δεν έχουν τα προβλήματα των Άγγλων (ανεργία, ρατσισμό, χουλιγκάνους, εμπλοκή σε πολέμους, κλπ), αλλά οι Άγγλαροι έχουν τόσα και τόσα άλλα προτερήματα. Και σαν άνθρωποι (που εμείς οι “έξυπνοι” Έλληνες τους θεωρούμε “κουτόφραγκους“, κι ας είμαστε μίλια πίσω τους), και σαν κράτος. Όχι όλοι, φυσικά – είναι λάθος όμως η κακή μειοψηφία να αμαυρώνει το όλον (ισχύει και για τους Έλληνες, αυτό)… Γι΄ αυτό και την επέλεξα και σαν προορισμό σπουδών: τέτοια οργάνωση πού θα ξαναβρείς;

Τελικά, όμως, όπως όλα δείχνουν, την Ελλάδα την σκέπτομαι. Και μάλιστα πολύ. Μου λείπει, και θέλω να γυρίσω. Κι όσο κι αν πίστευα κάποτε ότι θα την αφήσω, δε γίνεται, τελικά.. Με τα καλά και τα κακά της, όπως και να ΄χει, είναι η χώρα μου. Κι άλλωστε, έχω τόσα που με κρατάνε εδώ!!! Οικογένεια, φίλοι, πιθανή δουλειά στο μέλλον..

Οι Έλληνες, όμως, απ΄ τ΄ αρχαία χρόνια, πάντα ήταν ταξιδευτές, μεγάλοι πλοίαρχοι και σπουδαίοι έμποροι. Είχαν πνεύματα ανοικτά, ήθελαν να γνωρίζουν, να μαθαίνουν, να εξερευνούν.. Πάντα, όμως, γύριζαν σπίτι – εκτός κι αν ένιωθαν ότι δεν τους χωρούσε πια, γι΄ αυτό και ίδρυαν άλλες πόλεις, μακριά απ΄ τη μητέρα-πόλη (Συρακούσες, Μασσαλία, Νίκαια, Βυζάντιο, κλπ – εδώ ο Λιακόπουλος πάει να αποδείξει ότι φτάσανε οι Έλληνες και στην Αμερική). Έτσι κι εγώ: θα γυρίσω, άλλα έχοντας αξιοποιήσει όσα έμαθα στο ταξίδι… Πού και πού, κανένα ταξιδάκι μόνο, προς τα έξω (όπερ εύχομαι, ιδίως εάν το ταξίδι περιλαμβάνει και τουρ μέσα στο Καμπ Νου, π.χ.)..

Άντε.. 8 βδομάδες έμειναν..

3 comments on “Έφυγε άλλη μια βδομάδα..

  1. Ναι, αλλά γιατί μεροληπτείς υπέρ της Φινλανδίας; Κανονικά θα έπρεπε να αισθάνεσαι την ίδια συμπάθεια και για την Σλοβακία, από τότε που προκρίθηκε στους ομίλους η Κόζιτσε – “μικρή” δεν είναι κι αυτή;😛

  2. Σωστά!!
    Ποιος είπε ότι δε συμπαθώ τη Σλοβακία; Έχω και φανέλα εθνικής Σλοβακίας, άλλωστε!!! Όλες αυτές οι χώρες της περιοχής (Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία) μ΄ αρέσουν!
    Όταν προκρίθηκε όμως η Κόζιτσε (1997-1998) δεν ασχολούμουν ακόμα τόσο πολύ με τη μπάλα, άλλο το 1998-1999 (όταν είχαμε την Ελσίνκι)..

  3. Ευχαριστούμε που μας χαρακτηρίζετε “αξιόλογους” και μας προτείνετε…
    Εσείς που διαβάζετε τον αγγλικό τύπο από πρώτο… χέρι, γράψτε μας δυο τρία πράγματα για το Cutty Sark και πότε θα είναι έτοιμο. Το είχαμε επισκεφθεί στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 και ήταν εντυπωσιακό.

Leave a Reply

